dinsdag 1 oktober 2013

Spaanse Sobaos Pasiegos

Mijn favoriete cakjes brengen bij mij jeugdherinneringen naar boven. Als kleine meisje kreeg ik  altijd Sobaos (van de supermakt) van mijn tante als ik bij haar in Spanje ben! Trouwens, nu nog steeds 15 jaar later! :) Ik heb ze gemist en ben deze week op internet gaan zoeken naar een authentiek recept van Sobaos! Ik heb verschillende sites gevonden die hetzelfde recept hebben. Dus heb het maar uitgeprobeerd! Homemade sobaos zijn zeker lekker!! Deze cakjes zijn makkelijk om te maken en heerlijk om te eten!!





Recept

12 rechthoekige cakevormpjes. Als je de vormpjes zelf wilt maken klik dan hier

250 gram roomboter, op kamertemperatuur
250 gam bloem, gezeefd
200-250 gram suiker, naar smaak
1 eetlepel citroenschil
3 eieren, losgeklopt
2 theelepels bakpoeder

Verwarm de oven voor op 180 graden.

  • Meng in een grote kom de boter, suiker, citroenschil en eieren door ellkaar..
  • In een andere kom meng je de bloem en bakpoeder door elkaar.
  • Doe de droge ingrediënten bij de natte en meng alles door elkaar.
  • Plaats de cakevompjes op een bakplaat en vul de cakvormpjes voor ¾ met het beslag.
  • Bak voor 20 minuten.
 
Tips
  • Als je rechthoekige cakevormpjes gebruikt, zorg ervoor dat ze dicht bij elkaar zijn anders zijn ze niet meer rechthoekig :)

1 opmerking:

  1. Ik leer nog iets bij...nog niet gekend deze cakejes. Misschien regio gebonden? Maar ik zal het zekerceens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...