donderdag 12 januari 2012

Brownie & Chocolate Chip Cookies recept

Als het om iets zoets gaat, dan denk ik meteen aan chocolade. Brownies, Choco Chip Cookies, chocolade Muffins zijn vrijwel a home run! Wie houdt er nou niet van!

Foto: Bakerella

Toen ik dit recept op internet tegenkwam, ging ik meteen opzoek naar een lekkere Brownie en Choco Chip Cookies recept. Dat heb ik gedaan omdat op die site gebruik hebben gemaakt van een bakmix Brownie en een bakmix Choco chip Cookies. Zeker makkelijk om zo´n Mix te gebruiken. Maar ik wilde een completely home made brownie&Cookies maken. Als ik toch bezig ben, waarom niet een zelfgemaakte recept...
Het resultaat was verrukkelijk! yamie yamie ik kon er niet van af blijven!
Mijn eigen foto's volgen nog. Deze zijn van de site!


Om te beginnen meng de Brownie ingrediënten samen en doe het beslag in een vierkante bakvorm (of een lasagne ovenschaal)

Meng in een andere beslagkom de ingrediënten van de Chocolate Chip Cookies samen. Met een lepel of een ijsschep verdeel je het beslag in de bakvorm, op het Brownie beslag.



Bak voor 30-35 minuten in een voorverwarmde oven 180 graden. Neem de bakvorm uit de oven en laat het ruim een uur afkoelen.



Optioneel: je kunt nog een laagje chocolade frosting, Ganache, erop doen. yamie yamie!!

Recept Brownie:

150 gram puur chocolade
113 gram (ongezouten) roomboter in blokjes
15 gram cacao poeder
200 gram suiker
1 theelepel vanille extract
3 grote eieren
95 gram bloem
snufje zout

  • Smelt de chocolade en boter au bain marie
  • cacaopoeder en suiker erbij doen
  • vanille extract 
  • de eieren één voor één toevoegen
  • Als laatst de bloem met een snuifje zout toevoegen dan met een spatel alles door elkaar mengen.


Recept Chocolate Chip Cookies

113 gram (ongezouten) roomboter op kamertemperatuur
200 gram suiker
200 gram bruine suiker
2 eieren
1 theelepel vanille extract
400 gram bloem
1 zakje bakpoeder
2 theelepels warm water
snufje zout
400 gram chocolade stukjes

  • boter en suiker met een mixer door elkaar mengen
  • de eieren één voor één toevoegen
  • eerst bakpoeder en zout bij de bloem doen
  • voeg de bloem mengsel toe en warm water




2 opmerkingen:

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...