donderdag 9 januari 2014

Amandel appeltaart

De combinatie van appels en amandelen is erg lekker. Deze taart heb ik een keer gehad toen ik een keer op bezoek was bij familie, in België. Ik vond hem erg lekker smaken. 

De amandel appeltaart is erg makkelijk om te maken, in een hand omdraai is die klaar! Ik heb er een eigen twist aan gegeven door er oranjeblosemwater aan toe te voegen. Hij is gewoon jammie jammie! Als je geen oranjeblosemwater hebt kun je in plaats daarvan vanille extract gebruiken.. Wat ook lekker is! Maar mijn voorkeur gaan naar Mazhar of Oranjeblosemwater. Ga je deze maken?!



Recept

6 blaadjes bladerdeeg uitgerold tot 1 vel (of een kant en klare taartdeeg)
1 appels, geschild en in dunne plakjes gesneden
150 gram amandelmeel
75 gram zachte roomboter
100 gram suiker + 2 eetlepels
1 ei
1 theelepel kaneelpoeder
1 eetlepel oranjebloesemwater

Garnering

1 eetlepel jam
1 theelepel water

 
Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Bedek een ingevette taartvorm met het vel bladerdeeg en prik er met een vork in.
  • Meng de amandelmeel en boter goed samen.
  • Voeg de ei, kaneelpoeder en oranjebloesemwater aan toe .
  • Verdeel het mengsel gelijkmatig over de bladerdeeg.
  • Verdeel de plakjes appel er over.
  • Bestrooi de appels met 2 eetlepels suiker
  • Bak voor 45 minuten.
  • Verwarm de jam  met 1 theelepel water. Bestrijk de nog warme appels met de jam.
  • Laat de cake in de taartvorm afkoelen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...