zondag 5 januari 2014

Citroen Yoghurt botercake

Je hebt van die dagen dat alles mis gaat! Ik krijg bezoek en wilde iets lekkers maken voor bij de koffie! Citroen yoghurt botercake leek me heerlijk, Ik heb het recept lang geleden opgeslagen maar hij kwam nooit aan de beurt.
Mijn moeder zegt altijd tegen mij dat ik nooit iets voor het eerst moet maken als ik bezoek krijg. Jah! Ik vind het leuk om nieuwe recepten uit te proberen. Dus maar uitgeprobeerd... de cake is mislukt.
Dat was echt balen! Wat heb ik verkeerd gedaan? Waarom zakte de cake in na het bakken? En ja.. Het citroensap was niet op kamertemperatuur! Stupid.. Ik weet dat alle ingrediënten op kamertemperatuur moeten zijn, maar het is mij ontgaan om de citroen uit de koelkast te halen..
Dus geen plakje cake bij de koffie!

Ik dacht vandaag nogmaals de cake te maken! Ik zorgde ervoor dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn.. Ik ben super blij dat de cake goed gelukt is! Als het niet zo was, ging ik stoppen met bakken en bloggen... hihi grapje!
Van je fouten leer je het meest, blijf doen wat je leuk vindt maar ook vooral waar je goed in bent.

De cake is trouwens lekker zacht en smeuïg.. Yummy yummy


Je ziet een barst in de cake. Dit komt omdat ik 3 citroenplakjes op het beslag heb gezet.. 2 zijn er verdwijnen in het beslag. Jammer!






Recept

175 gram roomboter, op kamertemperatuur
200 gram witte bastersuiker
3 grote eieren, op kamertemperatuur
245 zelfrijzend bakmeel, gezeefd
Citroensap van 1citroen, op kamertemperatuur
Citroenrasp van 1 of 2 citroenen
snufje zout
4 eetlepels volle yoghurt, op kamertemperatuur

Verwarm de oven voor op 175 graden, beboter en bekleed een bakvom met bakpapier.
  • Snijd de boter in kleine stukjes en mix de suiker en de boter glad met een mixer voor ongeveer 4 minuten.
  • Voeg 1 voor 1 de eieren toe en mix steeds goed door.
  •  Spatel voorzichtig de gezeefd bakmeel, in 3 porties, door het mengsel.
  •  Spatel de citroensap/rasp, yoghurt en snufje zout door het beslag.
  • Giet het beslag in de bakvorm en bak voor 43-45 minuten of tot een satéprikker er schoon uit komt. 
  • Versier het beslag met citroenschijfjes. Het is optioneel!
  • Laat de cake 10 minuten afkoelen in de bakvorm.
  • Stort de cake op een rooster en laat het verder afkoelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...