donderdag 16 februari 2012

Amandel Cookies ملُوزة

Vandaag geen recept met chocolade.. maar een typisch Marokkaanse Amandel koekjes recept. Ik hou heel erg van amandelen. Ze zijn mijn lievelingsnoten; geroosterde amandelen! of omhulde amandelen met  chocolade!! OMG lekker! moet er nu niet aan denken :D
 Vorige week kreeg ik de smaak van deze lekkere Amandel koekjes in mijn mond. De smaak van vroeger, toen ik klein was en ging samen met mijn moeder naar een feestje of een bruiloft. Er werd allerlei soorten koekjes rond gedeeld en deze koekjes waren dan onmisbaar in zulke speciale gelegenheden.
Daarom heb ik besloten om ze deze week te maken en ze met jullie te delen en een feestje van te maken :D



Umm lekker !
Amandelen met suiker samen fijn malen en dat doe je twee keer voor een fijn resultaat
Meng alle ingrediënten samen. Tot een deeg kneden dat nog een beetje plakkerig is

 Maak kleine balletjes en rol ze door de poedersuiker
 Druk ze met je vinger in het midden een klein beetje plat (een heel klein beetje omdat de koekjes vanzelf plat worden in de oven)
 Et voilà! Je krijgt er ongeveer 30-34 stuks

Recept:

500 gram fijn gemalen amandelen
250 gram suiker
1 eetlepel boter
3 eieren
1/2 citroen schil
1 theelepel bakpoeder
1 eetlepel oranjebloesemwater
100 gram poedersuiker

oven temperatur160 C
Baktijd 12-15 min

I'm sharing with: your thriving familythis chick cooksmiz helens country cottagethe-sweet-spotcrumbs and chaosjennifer cookscrazy for crustVintage wanna beesew-much-adocozy home scenesA diamond in the stuffshool house scrapspermanent posiesa creative princessmom 4 realky
,

12 opmerkingen:

  1. Those look really yummy! Thanks for linking up!! Have a Sweet Sunday!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. These are awesome cookies that need to be in my cookie jar! Thank you so much for sharing with Full Plate Thursday and have a fabulous week.
    Come Back Soon!
    Miz Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh my goodness, these remind me of cookies I had when I was a child. I can almost taste them. SO good! Thanks for sharing on Crazy Sweet Tuesday!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes Dorothy! they are so Delicious... Thanks for stopping by.

      Verwijderen
  4. If they are sweet, I'd love them since I have a sweet tooth. However, these cookies in particular look really good. I'd love to sit down with some of these fresh out of the oven with a glass of milk. Thanks for sharing them at the Your Cozy Home Party.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes they are sweet and delicious.. You have to give them a try! It is worth.."W

      Verwijderen
  5. Oh my! These look delicious too! I love almonds too.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo, kan ik oranjebloesemwater ook vervangen door gewoon water?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb deze gisteren gemaakt. Ze waren lekker, maar bleven zacht, moesten denk ik iets langer in de oven blijven. volgende keer ga ik dat zeker doen want dit recept is echt voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...