vrijdag 15 november 2013

Homemade speculaaskruiden

Heb je wel eens speculaaskruiden samengesteld? Ik heb ze voor het eerst zelf samengesteld. Ik moet zeggen: in vergelijking met de speculaaskruiden is dit mengsel wel heel wat sterker van smaak is. Ik heb al zin om hiervan gevulde speculaas te maken, zin speculaas met pit.

Er is geen vaste samenstelling van speculaaskruiden, de ene speculaas kan dus al straffer van smaak zijn dan de andere en het hangt van je eigen smaak af welke je nu de lekkerste samenstelling vindt. Kaneel is altijd het hoofdbestanddeel en kardemom en kruidnagel zorgen vooral voor een sterke, overheersende smaak in het kruidenmengsel. 

Recept

20 gram kaneelpoeder
5 gram gemalen notemuskaat
5 gram gemalen kruidnagel
2 gram gemalen gemberpoeder
1 gram gemalen kardemom
2 gram gemalen witte peper
2 gram gemalen koriander
2 gram gemalen gember
5 gram gemalen anijszaad (optioneel).

Omdat ik heb gekozen voor gemalen kruiden, heb ik geen foto gemaakt van mijn kruiden mengsel! Deze foto is van Bakken zoals Oma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...